Tisdag!

Hej!

Det har hänt massor med grejer idag med men till skillnad från igår så tänker jag bara nämna det viktigaste/roligaste...så tänker jag nu men vi får väl se hur långt det blir i slutändan....

Dagen började klockn sex...som vanligt. Jag gick upp tvättade mig osv. och åkte bussen till skolan... Min första lektion var inså (instrument/sång jag har ju piano). Det var med alla pianisterna i min årskurs (13st). Vi hade Mats (f.d. gotlänningen) som lärare. Han pratade lite och vi fick mest info om betygskriterier och instruktioner om dom nya keyboardarna med ljudfiler osv. När han gick ut en stund så började en kille spela super mario låtarna...precis som dom låter! Alltihop...det var riktigt bra spelat och då kännde man att okej då är det väl kanske två som är bättre än mig (mycke bättre då, alltså musikaliska underbarn typ). Sedan efter lektionen så skulle jag snacka lite med Mats så jag stannade kvar. Det gjorde en annan kille också och när jag pratade med Mats så började han spela...Han spelade något klassiskt och väldigt invecklat...då var det en till som var mycket bättre...Jag vet inte om jag vill fortsätta uppleva detta varje dag! Man känner sig lite dålig haha...men jag får väl träna dubbelt så mycket istället...

Mitt schema för dagen var väldigt konstigt för jag hade typ ingen lektion med min klass. Så när det var klart hade jag ett hål. Själv. Jag hittade några tjejer från min klass och satt med dom ett tag...men sedan så ville dom gå ut och det ville inte jag så jag sa typ att jag skulle gå upp och kolla datorerna eller nåt sånt. Det var fullt vid datorerna så jag gick vidare lite o korridorerna för att hitta nån att snacka med. Tillslut hittade jag Erik (en jättelång kille jag går typ inte ens upp till hans axel). Vi pratade en stund och sen kom Simon. Han skulle på Gemu med mig så han drog iväg med mig dit (Gemu är gehörs och musiklära). Väl där fick vi ett prov...det gick väl sådär jag prickade iallafall in kvintcirkeln i durskalan...

Sedan hade jag ensemble. Vi skulle samlas i aulan för en genomgång eller liknande. Jag hamnade bredvid en jättetrevlig och cool tjej som hette Hanna tror jag men kallades hör Hax och ville bli kallad för det. Hon tyckte att det var sjukt coolt att jag flyttat hemifrån osv och vi pratade ett tag :).

Sen hade jag lunch jag hade lite panik först för jag visste inte vem jag skulle gå med...men då kom Ellen med en tjej från hennes klass och jag hoppade in med dom. Tjejen (jag minns tyvärr inte namnet det är så många namn att komma ihåg) var jättetrevlig. Hon gick sång och verkade jättegullig.

Efter maten hade jag datorkunskap. Det var med 1D och några killar från min klass. Vi fick presentera oss för läraren som hette David tror jag. Han verkade vara en bra lärare. Vi fick göra en slags affisch elr liknande...och mejla tilll honom och sen skulle han sätta upp dom bästa i skolan. Min idé var väl inte den bästa men vi hade typ 20min att fixa och mejla till honom så jag tog det första som flög igenom huvudet.

Efter det så slutade jag...då var klockan ungefär halv tre och Martina och Ellen slutade inte förräns kl. halv fem kvart i fem typ eller där någonstans. Jag tog den stunden till att spela piano så jag bokade ett rum och spelade lite... Det gick väl sådär men jag spelade iallafall i nästan en timme...Sen kom Martina och vi satt och pratade lite (man får inte ha salen mer än en timme). Sedan skulle hon på pianolektion så jag satt typ utanför för alla i min klass hade gått hem...Då ringde mamma så jag pratade med henne ett tag.

När dom slutat så gick vi upp för att ta tunnelbanan till slussen och sedan vidare till nåt ställe som jag inte kommer på vad det heter. Vi skulle iallafall handla tele-kablar till pianot. När vi gjort det så gick vi tillbaka till tunnelbanan för att åka till Gullmarsplan och därifrån skulle vi ta en buss hem. På tunnelbanestationen skulle Martina köpa pluskort och jag skulle göra ett kontoutdrag. På väg till bussen så skulle jag köpa ett äpple. Mitt upp i alltihop så knackar nån mig på axeln och när jag vänder mig om så står det typ en gammal alkis där och säger " Fan vad söt du é". Jag vet typ inte vad jag ska göra så jag bara vänder mig mot Ellen och hoppas typ att han ska gå...när jag vände mig om igen och kollade så var han inte kvar...skönt men gud vad äckligt! Bläääähhhh

Vi tog iallafall bussen hem och sen åt jag och Ellen köttfärsås och pasta...imorron måste vi laga till ny mat för nu har vi bara en förpackning kvar i frysen...På lördag ska jag typ jobba på fyrtioårsfest :D bra med lite extra pengar!

Nu ska jag kolla på tv eller kanske spela lite piano :D

Kram!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0