Dag!

Hej!

Idag fyller min bästa lillebror år!!! GRATTIS!

Idag så har jag varit i skolan från klockan tio i nio till halv tre ungefär. Jag började med  in/så. Mats gick igenom massa olika piano och keyboards genom tiderna. Det var ganska intressant men jag var supertrött så jag fick typ tvinga upp ögonen haha ;). Sedan hade jag hål och skulle inte börja förräns vid elva. Alla i min klass skulle på lektioner men Ellen var ledig så vi gick runt och pratade osv ett tag. Vi satte oss i några fotäljer och då kom en trea lite random fram och började snacka med oss. Han hette Johan och förljde sen med oss för att äta.

Sen hade jag Ge/mu fick läxa...inte så kul för det är sånt där stelt jobbig skrift om noter och sånt...Efter det hade jag ensemble och när jag stod och väntade vid skåpen så kom två treor (killar) ut från en liiiten toalett och jag måste ha kollat lite konstigt på dom för dom sa "så gör vi här på rytmus" och sen började dom skratta jättemycket! kul :D.

Det gick bra på ensemblen förutom att basisten Leo kom försent för han hade typ sin bas i nån annans skåp och sen hade den personen gått på lektion. Lite knasigt...Vi fick välja en ny låt och killarna (som var majoritet) valde I Won't back down av Tom Petty. Ganska bra låt men inte så kul att spela och sjunga (det var därför vi tjejer som spelar piano och sjunger inte ville ha den) (jag sjunger ju inte men jag spelar piano). Efter ensemblen så hade jag typ hål igen men ellen hade också det så vi umgicks lite...sen drog jag med mig Simon på datorkunskap. Vi fick pyssla lite med dokument och sånt....

Jag sprang till bussen, hoppade av vid tyresö C, kollade mitt kontoutdrag, fick sms om att jag typ inte kan byta till Tele2, pratade med mamma, åkte en lång omväg till Trollbäckens C, handlade lite och gick hem. Nu har jag tränat på pianoläxan ett tag och kollat facebook.

Jag glömde att skriva en sak igår. Jag träffade (hälsade på) en singsongare och en kille i Ellens klass som heter Mathias tror jag...han har skåpet bredvid mitt...

Nu hoppas jag att Ellen kommer hem snart för jag är sjukt hungrig! och vi ska passa barnen nu!

Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0