Emrich Root

Hej!

Idag har jag varit på en föreläsning av Emrich Root en man som överlevde 5 koncentrationsläger. Det var intressant att lyssna på men jag tänker inte lägga ut hela hirtorien här. Dels för att jag inte har tid och dels för att den är lång. Vi fick också lyssna på en f.d. Nazist men som ändrat allt. Den killen var i sina tonårs år med i massvis med olika grupper som hatade invandrare och folk med annat ursprung. Men han kom över det och nu är han faktiskt gift och har fyra barn med en tjej som härstammar (kom till Sverige när hon var 9 månader) från Sydamerika (tror att det var det). Det var två riktigt bra retoriker och det var som sagt väldigt intressant. Det som shockade mig mest var nog hur saddistiska vissa offecerare på koncentrationslägren var. Jag visste att dom var hemska och troligtvis inte hade några hjärnceller över huvud tagent men ändå. Vissa gränser borde det finnas när saker inte längre är mänskliga!

Efter föreläsningen så gick jag fram och tog i hand med Emrich! Slå det ni! Just nu läser ni en blogg som är skriven av en högerhand (med lite hjlp av en vänsterhand) som har skakats med Emrich Root en man som överlevde 5! Koncerntrationsläger....

Har annars inte gjort så mycket...fick besked ifrån Rytmus (preleminärt). Kom inte in.....på sång men på piano och det tycker jag är helt okej. Jag är 1/12 i Sverige som är preleminärt intagen till pianolinjen på kanske Sveriges bästa musikskola kul va :D.

Nu ska jag räkna matte och skriva ut min engelska bokrecenssion...Lägger upp en (gamska suddig) bild från spexkortet som en som jag känner (säger inga namn för jag vet inte om det är olagligt) tog kort på :)

Ursäkta om det finns ord som inte är skrivna korrekt för jag hinner inte gå igenom och kolla vart jag halkat med fingrarna...;)

Kram <3


Vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0