M:s födelsedag

Filmkvällen blev sjukt kul! När vi kom så började vi med att äta, pommes frites och korv. Min kompis E hade med sin hund Robin han var jättesöt! När vi hade ätit klart så ville vi gå bort och kolla på den stora agility tävlingen (jag har stavat fel man jag menar en sån tävling med hundar) det var ganska tråkigt så vi gick bort till (det tillfälliga) cafét , födeksedagsbarnet M bjöd på muffins, tyvärr så var dom torra och inte så goda haha. Vi hade lämnad Robin hos M:s lillasyser A, när vi var på agilityn så ringde helt plötsligt E:s mamma och skulle komma och hämta hunden, E skulle egentligen vara hundvakt själv hela kvällen och därför så sprang vi tillbaka för att hinna. Vi kom dit i god tid och nästan samtidigt så kom killkompisen (T) som också skulle komma. Min kompis M bor i som ett eget hus i deras trädgård, för många år sedan så var det en tjej som hängde sig i det huset, på övervåningen. T tycker att det är lite läskigt och när vi sade till honom att vi skulle sova på övervåningen så blev han lite skraj och försökte att övertala oss att sova nere, han lyckades inte. M öppnade sina presenter, hon fick en bok, två par tanttrosor och en tavla som vi själv gjort av bilder. Den var snygg om du frågar mig och bilderna var ifrån dom tre senaste åren som vi känd varandra. När vi hade varit hemma en liten stund så ville jag, T, E och en annan tjejkompis F bada i M:s bassäng, men M ville inte bada utan skulle se på. Vi badade en stund, jag gick upp först för att jag började frysa (det var bara 20 grader). När alla hade badat klart så tänkte vi att vi skulle gratta M, man brukar ju hissa den som fyller år men istället så kastade vi i henne i poolen:). När vi badade så kom en kompis till M (B eller I) för att gratta M, hon hade för ett tag sen fått en kubb-pinne vid ögat och hade en stor blåtira. När vi badat klart och M torkat så gick vi upp på övervåningen, år chips och ostbågar samtidigt som vi pratade ett bra tag. Efter en stund så var B tvungen att åka hem och vi gick in för att kolla på en film. Det låter inte komplicerat men när man är 4 stycken så kan det vara svårt att hitta en film som alla vill se, det tog oss 35 minuter att hitta en. När vi var klara så kollade vi på filmen och sedan på extramaterialet, jag och M skulle sommarjobba dagen efter och var trötta (klockan var närmare ett) så vi ville gå och lägga oss, vi gick ut till huset, upp till övervåningen och lade oss ned för att sova. Men vissa av oss ville ju inte riktigt sova så F gick upp och satte sig i ett slags fönster fast det är en dubbeldörr och man kan öppna dom helt och hoppa ned på marken (om man vill). Lite efter det så förjde E och F efter, Jag och M låg kvar och försökte sova, men det var inte lätt. T och F hade nämnligen fått för sig att dom skulle ha en tävling i att sitta där så länge dom kunde och dom kunde ju inte vara tysta heller. Dom satt där till ungefär 4 och tillslut så blev M arg och gick in, nästa morgon så fick vi veta att hon hade gått in, ätit en toast och kollat på filmen "torsk i Tallin". Dagen efter så ar allt bra igen och vi åt frukost samtidigt (förutom E som ville sova) sedan så såg alla utom E på filmen "torsk i Tallin". Efter ett tag så ringde E:s mamma och sa att hon skulle ha varit hemma för en halvtimme sedan och passat Robin, så hon fick skynda sig hem. När filmen var klar så kom T:s mamma och hämtade honom, bara lite efter det så åkta jag och F också hem. Jag åkte ner och jobbade lite och sedan så hade jag golfträning!

                                                                                                      Klart slut glassstrut!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad sommarjobbar du med då? Kraaamar!

2009-06-27 @ 22:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0