Tävling och mycket motion

Igår var jag med i en golftävling (jag spelar golf, jag är inte så bra men det är mest för kul). Jag skulle egentligen inte vara med men jag efteranmälde mig mest för att ha något att göra...Jag tänkte att jag hade ju inte något bättre för mig och med min inställning att göra saker så var det ju bättre än att sitta i soffan en hel dag! Så jag spelade och det började bra och sedan så gick det bra resten av vägen också, jag tyckte att det var roligt att det gick bra och efter ungefär 9 hål ( man går 18) så började jag att tänka att jag kanske kunde sänka mig (i golf så ska man ha så lågt handikapp som möjligt) och jag kom in ifrån rundan, ganska nöjd. Jag gick i den sista bollen (gruppen) i tävlingen så alla andra satt och väntade på oss. Jag kom in och vi räknade ihop scoren (slag, poäng). Jag såg då att jag faktiskt hade gått riktigt bra och (tro det eller ej) så vann jag tävlingen :) och jag sänkte mig också. Så ifrån att ha haft 36 i handikapp så fick jag 34,5! :)
Det är fortfarande ganska högt men jag har haft 36 jättelänge och nu kanske nåt äntligen har lossnat :). Till den som vill veta så vann jag en flecefilt, ett usb-minne och en pokal ( bestående av en grund av sten såndär platta som är på dom flesta med en guldig golfspelare som är mitt inne i sin sving :)).  Det var tävlingen det, sen så har jag ju med motion i min rubrik så jag ska väl ta att förklara det också.

När man spelar golf så spelar man 18 hål, varje hål är minst 70m långt vissa är 500m och vissa ligger runt 70 (70 är inte så vanligt) men normalt så är dom ungefär 200-300. När man spelar golf så går man också mellan hålen och när man spelar så går man ju hela tiden till bollen (vilket inte hela tiden är rakt). En golfrunda på 18 hål tar ungefär 4 timmar att spela, det i sin tur betyder ju att jag var ute och gick i 4 timmar, det kan man väl få kalla motion! Men än är jag inte klar.

Imorron så fyller en kompis till mig år (hoppas att hon inte läser det här men om du gör det så glöm genast bort det haha, du kommer ju faktiskt ändå att få veta det imorron. Jag tänker ändå inte skriva vad du får haha.). Så idag så skulle vi fixa något att ge till henne, normalt så skulle man ta bussen, men busskorten fungerar inte på sommaren och då är man tvungen att betala. Jag och en kompis som bor nära bestämmde då att vi skulle cykla! Det är ungefär 9 km det och med hemvägen så blir det ju ungefär 1,8 mil! Vi cyklade i god tid och det tog ungefär en halvtimme att cykla ( ni kanske tycker att det var långsamt men vi är ju inte vana att cykla så långt). När vi var framme så skulle vi möta en kompis där för att sen handla. Hon (kompisen) var lite sen så vi fick vänta, medans vi gjorde det så fick jag ett sms ifrån min syster som undrade om det var mina kompisar som var med på radion, jag hade ingen aning men fick senare reda på att det var dom och att dom spelade och sjöng "ingen vill veta vart du köpt din tröja" (dom gör det asbra om du frågar mig så det var jättekul!). När kompisen kom så gick vi runt och kollade och valde noga innan vi köpte något och sen hade det gått en timme utan att vi märkt det, men vi hade ju inte bråttom. Till slut så hade vi fixat presenter som jag själv tycker var bra, men vi får väl se vad hon tycker imorron. Vi köpte varsin glass och på vägen tillbaka till cyklarna så mötte vi två tjejer ifrån våran klass dom hade varit på sommarskola och nu så var dom på väg att köpa glass (precis som vi hade gjort, det var en glassdag, varmt och skönt:). Vi pratade en stund och den ena sa att hon skulle ha en grillfest för klassen senare vilket jag tycker är jättekul! Hon brukar också läsa min blogg så jag vill säga " skitbra idé! ". Vi sa hejdå och gick tillbaka till cyklarna , vi hade tänkt att åka och bada men det blev inte så. Senare på dagen så kom kompisen som jag cyklade till hemse med ( inte hon som vi träffade där) över till mig för att göra klart en av presenterna:). Imorron så ska vi på "födelsedagskalas" haha och sova över, kommer nog bli sjukt kul som det brukar ;). 
                            

              Ha det bra! vi får se när jag lägger in nästa gång Puss o Kram särskilt till dom som har kommenterat!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härligt att du sänkte handikappet!! Jag måste testa golf någon gång, för att se om det verkligen är så roligt.. :-) Ha det bäst gumman! Puss kram!

2009-06-22 @ 22:49:06
Postat av: mimmie

haha, den kompisen och nästa kompis och nästa och nästa...

haha, du kunde fått skriva mitt namn om du ville! XD



puss o kram

2009-06-23 @ 15:47:03
URL: http://miiimiii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min födelsedags partey! presenterna var grymt sköna! Speciellt "tant trosorna" dom diggade jag . Och tavlan var såå lovley (stavning) . Och boken .. ehm :D Skit roliga presenter. Ni kan ni. Vi hade det toppen kul. Tyckte jag iaf! Tills det var några "dårar" (jag nämner inga namn) som bestämmde sej för att tävla om vem som kunde sitta i fönstret längt utan att frysa fötterna av sej.. Där tog min tålamod stopp. Eller jga var nog egentligen bara trött. Med en toast och lite "torsk på tallin" så var allt som vanligt igen. Tack för en underbar födelsedag. Puss älskar dej<3

2009-06-25 @ 22:36:39
Postat av: Moa

Ja man kanske ska skriva vem det är ifrån med ;)

2009-06-25 @ 22:37:27
URL: http://keepondenying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0