Sport och Stockholm

Igår så åkte jag skridskor som planerat och hejade sen på min lillebror när han spelade fotboll. Han gjorde helt klart det snyggaste målet...synd bara att han själv var målis. Han var i ytterkanten av halvcirkeln som är vid målet och hade precis räddat en boll och kastar ut den, men en i det andra laget tar ner bollen och skjuter en bredsida mot målet. Min lillebror kastar sig efter bollen och kanar på mage och får tar i bollen och håller den i famnen broblemet var att golvet vara ganska halt och han gled med en ganska bra fart och det resulterade i att han kanade in i målet.. snyggt men han var ganska knäckt efteråt. Jag träffade på en kompis som jag inte träffat på något år och sånt är ju alltid kul.

Men det var inte det enda som jag hann med om man räknar lite konstigt så utövade jag 7 sporter.
Först som sagt så åkte jag skridskor och hejade på min lillebror och då kan man säga att jag hejade som en cheerleader ( fast egentligen så skrek jag bara så att jag fick ont i halsen ).När jag kom hem så var det dags att rida jag var ute och red i nån timma och sen fick utöva lite powerwalk för att hinna  till bandyn.
Vi var bara 4 stycken men tur var väl det för det hade blivit fel och någon hade dubbelbokat...så när vi kom dit så var det några som var där och övade till någon pjäs eller liknande, dom som hade klantat till det äger bowlinghallen bredvid så vi fick då istället spela bowling i en timme. När vi var klara med det så hade vi en stund kvar av våran träning så vi spelade lite bandy, det var jag och min lillebror och min bästa kompis på lag mot en annan kille som är 20 han är så mycket bättre än oss så det var ganska jämnt, mitt i alltihop så får han näsblod och vi får avbryta. Sen så tyckte han att han kanske inte skulle anstränga sig så mycket mer eftersom det troligtvis var därför han fått näsblod och då rullade vi fram pingisbord och spelade pingis istället.
så sporterna blev alltså...

1. Skridskor
2. Cheerleading ( jaja jag sa att jag skulle räkna konstigt )
3. Ridning
4. Powerwalk
5. Bowling
6. Bandy
7. Pingis
Ganska bra för att vara en dag tycker jag.

Idag så har jag varit i visby och handlat lite på bokrean...jag handlade bara en bok men imorron så åker jag till Stockholm och då blir det nog en del shopping av både kläder och allt möjligt annat ;)
                                                                                         
                                                                                                                       Bye for now =)
                                                                                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0